[Csaladtortenet 2] latin értelmezési segítség kérése

nia niamano at gmail.com
2020. Május. 20., Sze, 17:35:07 CEST

Kedves Kutatók!

Van egy érdekes párosom, latin fordításban, értelmezésben kérem a
segítségeteket.

1. Csányi Ignác Rozsnyák Ilonával házasodott 1866-ban. Ignác foglalkozása 'vice
corporalis Legioni pedestris AD Wilhelmi nr. 12., filius coloni' ami
szerintem a 12. (Vilmos /főherceg/) gyalogezred lehet, az Esztergom
környéki, de 1848-49-es említését találtam meg hirtelen a Hungaricana-n,
nem tudom nem oszlatták-e fel később. Aztán a megjegyzésben: Sponsus
liceniani ineundi matrimonii a jun. militari obtinum olmuti dat. 30 Mar
1865. Azaz ha jól értem, a házassági engedélyt megkapta a vőlegény 1865.
március 30-án.
(4. bejegyzés
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7-9BT6-99QS?from=lynx1UIV8&treeref=G3WS-Q7X&i=129
)

2. Ignác a feleség halála után újraházasodott, Hegedűs Katalint vette el,
itt a megjegyzésben: sponsus sine copulationis hue(tue?) dimissus. Ezt nem
értem, valamit elutasított a menyasszony? De lehet, hogy rosszul ragozok,
és az megjegyzés előtti mezőben sem a szokott háromszori kihirdetés
szerepel, hanem talán dispensatius bammis, de ezt sem tudom értelmezni, nem
áll össze, valószínűleg valamit rosszul betűzök ki.
(6. bejegyzés
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7-LBTZ-XNK?from=lynx1UIV8&treeref=G3WS-Q7X&i=9
)

3. Ignácunk 1889-ben elhalálozott és Katalin újraházasodott Csányi
Mátyással, akivel a " f. egyh. megyei hatóságnak 5254/894 sz. kelt leirata
által a II-od az I-ső" fokkal kevert sógorság alúl" felmentést kapott.
Szerintem Mátyás és Ignác a rokonok. Még nem találtam meg a kapcsolatot,
dolgozom rajta, ha jól sejtem akkor Ignác (sz. kb 1837) Mátyás (sz. 1869)
apjának lehetett testvére a sógorság alapján, és másféle családi kapcsolat
is volt, ha a másodfok is bejött a képbe, de sógorsággal még találkoztam,
szóval javítsatok ki, ha nem jól gondolom.
36. bejegyzés
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7-LBTC-9QWZ?from=lynx1UIV8&treeref=G3WS-QPC&i=103
)

Itt van Hegedűs Katalin felvéve: