[Csaladtortenet 2] Honlap ismertető

Anna Gősiné Greguss ggacs4 at gmail.com
2020. Nov. 11., Sze, 15:34:53 CET

Kedves András!
Az adott szlovákiai összeírás linkje a FS oldalára mutat, tehát a MACSE-nak
csak annyi ráhatása van, hogy az oldalán tévesen "Szlovákiai összeírás
1868"-at kijavítja  "Szlovákiai összeírás 1869"-re...
https://macse.hu/society/linkek.php?id=%C3%96ssze%C3%ADr%C3%A1s

Egyébként a FS általános szabálya az, hogy a mai közigazgatási viszonyok
szerint csoportosítja a dokumentumokat, bár ez alól vannak kivételek is
(pl. Kolozsvár címlapjai magyarul szerepelnek, Kassáé pedig csak
szlovákul). Persze lehetnek kavarodások is, például Újpest 1950-ig nem
tartozott Budapesthez, mégis a mai IV. kerületnél kell keresni az 1950
előtti állami anyakönyveit; a régi IV. kerület ma az V. kerület, ezért az
V. kerületnél kell keresni. Ebbe most nem mennék bele, ez az FS döntése
(amiben van is logika).
Ezzel együtt a FS-en vannak tényleges félrecsúszások, ezeket a hibákat
közvetlenül a FS-nak kell jelezni. Aztán ha kijavítják, jól fog szerepelni
az a tartalom is, ahová MACSE oldalán megjelenő link mutat.

Üdv,
Anna
U.i.: A MACSE boldogan venné, ha a Linkek Tartalomszerkesztői feladatára
bárki vállalkozna... (meg még egy csomó feladatra). Ugyanis az egyetlen
koordinátoron kívül csak önkéntesek működtetik az Egyesületet. De itt már
kezünk átcsúszni az Egyesület ügyeinek területére, ami már a másik listára
tartozik.

András Alvincz <alvincz.andras at gmail.com> ezt írta (időpont: 2020. nov.
11., Sze, 14:34):