[Csaladtortenet 2] Francia hadifogság

Tamás Deák tamas.deak at gmail.com
2020. Nov. 22., V, 15:24:51 CET

Ezeket a visszaemlékezéseket valahogy össze kellene gyűjteni, mert egyrészt
eleve nagyon kevés információ áll a rendelkezésünkre a francia
hadifogságbeliek történetéről, másrészt ami eddig itt elhangzott, eléggé
árnyalja a korabeli fekete viccet, miszerint mi után kiált a nyugatról
érkező volt fogoly a pályaudvaron? - Hordárért. És a keletről érkező? -
Hordágyért.
Az egyetlen kidolgozott téma azzal függ össze, hogy mivel Franciaország nem
állt hadban Magyarországgal, a franciák a háborús bűnösöket meg az azzal
vádoltakat sem adták ki, így úszta meg például a Bajcsy-Zsilinszkyt elitélő
Dominich Vilmos is.
A másik oldalról, vagyis a franciák itteni tartózkodásáról ajánlható az Ego
Sum Gallicus Captivus című kötet, illetve Kovács András  lenti mesterműve.
Magam lassan fordítgatok egy korabeli kiadványt, a Refugies En Hongrie-t
ebben a témában.

https://indavideo.hu/video/Ideiglenes_paradicsom