[Csaladtortenet 2] Francia hadifogság

Edit Ricsey ricseyedit at gmail.com
2020. Nov. 22., V, 15:48:05 CET

Kedves Kutatótársak!

Mivel kértetek fogolytáboros történetet, ezért írom le. Apósom
visszavonuláskor Bajorországban esett amerikai fogságba, tisztként
feleségét is vitte. Nagyon jó ellátásuk volt, még narancsot és csokoládét
is kaptak. A nőket kiengedték a bajor tanyákra, kismama anyósom így jó házi
tejet, kosztot kapott, s varrhatta a hamarosan érkező első fiának a
babakelengyét. De miután a szomszéd tanyán, na hogyan is írjam, amerikai
egyenruhás néger katonák erőszakot követtek el, visszamentek a táborba. Ott
szült magyar kórházban! A háború után sok fekete baba került állami
gondozásba, a bajor családok nem vállalták őket. 1945 telére már itthon,
Békés megyében voltak anyósomék. Fűtött marhavagonokban szállították őket,
nehéz, hosszú út volt, de elviselhető. Apósom mesélte sok helyen a kedvező
sorsukat, s a komm. hatalomváltás után egyszer behívták a pártba, s
keményen  letiltották a hasonlítgatásokról. Jó érzés, hogy jó helyen
mesélhettem el: Ricsey Edit.

Tamás Deák <tamas.deak at gmail.com> ezt írta (időpont: 2020. nov. 22., V
15:25):