[Csaladtortenet 2] Hunyadytól / Fwd: Fwd: Re: Osztrák, Magyar, Szlovák nemesség.

Hunyady László hunyady.laszlo at chello.hu
2020. Okt. 15., Cs, 21:40:16 CEST

Tisztelt Kutatók!

A szlovákok nagy fájdalmára az európai nemesek egyesülete a Párizsban az
ötvenes években alapított
C.I.L.A.N.E.https://cilane.eu/index.php/what-is-cilane/ többszöri
kérésre se vette fel tagjai közé a szlovák nemesi egyesületet. Azzal
utasította el őket, hogy szlovák nemesség nem létezik. Szluha Márton
genealógus https://hu.wikipedia.org/wiki/Szluha_M%C3%A1rton különböző
előadásokon ezt néha indulatosan el is mondta nekünk. Bosszantotta, hogy
a magyar nemesi neveket a szlovákok elszlovákositják és ezzel
kapcsolatban rendszeresen vitatkozott a magyarul tökéletesen beszélő, a
pozsonyi egyetem neves professzorával Novák Jozef úrral
https://hu.wikipedia.org/wiki/Jozef_Nov%C3%A1k_(lev%C3%A9lt%C3%A1ros).

Az én trencsén vármegyei nemesi őseim magyarul, németül, szlovákul,
latinul tökéletesen írtak és beszéltek. Tudták, hogy kihez milyen
nyelven kell fordulniuk. Azt, hogy milyen identitásuk volt nem tudom, de
azt hiszem a XVII-XIX században ennek nem volt nagy jelentősége. Abban
az időben magyar nemesnek illett ott lenni, ma gondolom szlováknak.

üdv.

Hunyady László