[Csaladtortenet 2] Kugler

Anna Gősiné Greguss ggacs4 at gmail.com
2020. Okt. 28., Sze, 09:48:53 CET

Kedves Tamás!
Először a házassági bejegyzést kellene megkeresni. Először Kocséron, mert
ott született az első gyerek. Aztán Tiszakürtön, mert ott született az anya.
De:
Nekem az is gyanús, hogy Kalmár Sára 28 évesen szülte volna első gyerekét.
Lehet, hogy volt már egy előző házassága és özvegyen ment hozzá Kugler
Mihályhoz, de az is lehet, hogy nem az 1847-ben született Mária az első
gyerekük.
Sőt, lehet, hogy egy másik Kalmár Sárát találtál meg. Ezt a gyanút az is
felveti, hogy bár nem lehetetlen, de ritkán szoktak akkoriban még 45 évesen
szülni. Ráadásul már az első gyereknél mindkét szülő katolikusnak van
feltüntetve. Megtaláltad, hogy Sára áttért volna a reformátusról a
katolikus hitre?

Akármelyik települést is nézed, 1846 közepétől (szigorúan véve 1847
januártól) visszafelé, és ha valóban ez az anya, akkor egészen 1832-ig
érdemes haladni a házassági bejegyzés keresésében.

Ha ez a megfelelő Kalmár Sára, akkor az anya életkorából és a gyerekek
születési idejéből becsülve Kugler Mihály 1800-1820 között születhetett.

Ha bármelyikük 1895 után és Pest megyében halt meg, akkor online nem lehet
megtalálni a bejegyzést, csak levéltárban, mert Pest megye állami
anyakönyvei nem lettek digitalizálva.

Üdv,
Anna