[Csaladtortenet 2] Pest megye állami anyakönyvei

Tegze Sándor stegze at gmail.com
2020. Sze. 3., Cs, 15:29:57 CEST

Kedves Kutatótársak!

Most kértem időpontot a Pest megyei levéltárba, és nagyon meglepődtem, mert
általánosságban továbbra is elutasitják az állami születési anyakönyvek
kutatását, Monoron 103 éves, Budakeszin akár 115 éves kötet esetében is.
Természetesen nem hagyom annyiban a dolgot, de kiváncsi vagyok, másnak
sikerült-e már bepillantani ezekbe a könyvekbe, vagy ha nem, mégis mivel
indokolják a döntést? Esetleg volt már, aki jogi útra terelte a kérdést?

"Az Ön által kutatni kívánt kötetek közül csak a Monor polgári házassági
anyakönyv kutatható, a többi kutatási korlátozás alá esik. Kutatható évek:
születési nem kutatható, házassági 1895-1933-ig, halotti 1895-1980-ig.
Kérem írja meg, hogy a megmaradó egy kötetet kéri  kutatásra vagy
kiegészíti más kéréssel.  "

Üdv,
Tegze Sándor Béla