[Csaladtortenet 2] Helységnévkiolvasás

Roland Ákos Jakab jakabrolandakos at yahoo.com
2020. Sze. 5., Szo, 04:07:39 CEST

 Kedves Hédi!
Okosember nem vagyok, de bogarászva a Höhemühl vagy Höhenmühl tűnik legvalószínűbbnek.
Innentől csak spekulálni tudok:Ilyen településre/településrészre egyelőre nem bukkantam arrafelé, talán akik jártasabbak azon a vidéken. Viszont Felső-Ausztriában több Mühl nevű mellékfolyója van a Dunának: Große Mühl, Kleine Mühl, Steinerne Mühl. Ezeken a folyókon több helyütt vízimalom üzemelt, a malom németül Mühle.
Szóval még azt is el tudom képzelni, hogy akár egy konkrét malomnál történt a születés. Talán a házassági bejegyzésnél lehet további infó. Vagy ha a születési anyakönyvi másodpéldány fellehető, abban lehet, hogy szebben van írva a helységnév.
Esetleg másnak jobb tippje/kiolvasása lehet.
Üdv: Ákos