[Csaladtortenet 2] Helységnévkiolvasás

fekete tibor tiborf at yahoo.com
2020. Sze. 5., Szo, 17:25:49 CEST

Ez tökéletesen igaz, de mint feltételezés, előfordulhat, hogy a bejegyzést író a bemondás alapján ezt nem érzékelte ezt a külömbséget (ha esetleg nem írott dokumentumból másolta)? 🤔Tibor

Sent from Yahoo Mail on Android

  On Sat, Sep 5, 2020 at 15:46, Dr. Zana János<jzana9941 at gmail.com> wrote:   A h és a ch kiejtése különbözik egymástól. Tehát nem biztos, hogy régies
alakról van szó. A ch hasonlít egy kicsit az s (susogó) hangra, mint pl.
München. Hofi Géze így viccelődött vele: "Münkenban". Üdv, János

--
Kutatott családnevek: Zana, Mauthner, Bractl, Békési, Unghváry, Ungvári, Márki-Zay, Kása