[Csaladtortenet 2] uj katonai oldal - segítség

Lengyel Attiléné lengyel.attilane.eva at gmail.com
2020. Sze. 16., Sze, 08:01:24 CEST

Kedves Ili!
Én is kerestem nagyapám nyomait Bécsben. Nekem szerencsém volt megkaptam a
Budapesti 3 Klinika felvételi- , és egy cseh kórház elbocsájtási-
bejegyzését. Ebből tudtam visszakövetkeztetni, hogy mikor sebesült meg. Arra
viszont semmi nyom, hogy hol történt, de még csapattestének össze
dokumentuma is elveszett. Kutatás közben a gyulai halotti anyakönyvekben
1914-től 'Hazáért hősi halált halt' bejegyzéssel több mint 600 bejegyzést
találtam, ahol szerepelt, hogy hol történt a halál, és a hadtest is. Ha
tudod, hogy milyen hadtestnél szolgált, a lakóhelyi anyakönyvekben esetleg
bajtársak halálából következtethetsz a sebesülés pontosabb helyére.
Tegnap kerestem ebben az új adatbázisban nagyapámat, de semmi adat nincs
róla. Minden általam ismert tényt megírtam az adatpontosítási rovatba.
Azonnal válaszoltak, hogy fel fogják velem venni a kapcsolatot.
Mivel édesapám II vh. utáni hadifogsága és halála miatt már leveleztem a HM
levéltárral, az a tapasztalatom, hogy nagyon segítőkészek.
Üdvözlettel: Éva