[Csaladtortenet 2] I VH katonai

Klára Majoros majoros at t-online.hu
2020. Sze. 17., Cs, 09:18:35 CEST

Kedves kutatótársak!

Nagy öröm volt felfedezni az új katonai oldalt, de használat közben
elég gyorsan sikerült inkább a bánatos jelzőt magamra aggatni.

Valami nem kóser a Verlustliste feldolgozásokkal, és a magyar
halotti anyakönyvekkel sem.
Van hősi halott, aki szerepel a Verlustliste-ben, akiről tud a
Kramerius, a Genteam és a devecseri hősi emlékmű, az új oldal
nem. Az anyakönyvi bejegyzését még nem találtam meg, ha volt
egyáltalán.

De a legkínosabb egy másik katona, akik megtaláltam az ADT-n
lévő veszteséglistában, és akit kétszer is bejegyeztek a IV. kerületi
halotti anyakönyvekbe, egyszer 1923-ban, egyszer 1941-ben, még
sincs nyoma a https://katonahoseink.militaria.hun.
Sőt az adott oldalakon lévő többieknek sincs. Látszik, hogy az
ujpesti anyakönyvi hivatal 1923-ban kapott egy nagy adag iratot a
BM-től, és folyamatosan jegyezték be a különböző helyeken
szolgáló és különböző időpontokban meghalt katonákat. Valami
hasonló történhetett 1941-ben is.

Ez nem sima kiegészítés, amit jeleznék nekik. Nem akarom
megbántani őket, mert hatalmas munkát végeztek, de ez így csak
egy újabb hiányos adatbázis a többi mellett.

Klári

 --                    Klára Majoros
majoros at t-online.hu   majorosklara at gmail.com