[Csaladtortenet 2] I VH katonai

Mukli Krisztián krisztianmukli at mukli.hu
2020. Sze. 17., Cs, 18:28:31 CEST

Kedves Klára, Kedves Ildikó!

Kéretlenül is hadd csatlakozzak soraitokhoz, anélkül hogy egy pillanatra
is lebecsülném mekkora munkát végeztek a Hadtörténeti Intézetnél!

Egyrészről nagyon örülök a weboldalnak, mert egy olyan (oldalági)
rokonomra hívta fel a figyelmemet, akit eddig nem ismertem. Általában
rokonokkal történt beszélgetések révén indulok el kutatásaim során,
emiatt is elkerülte figyelmemet az adatbázis által tartalmazott adat,
mivel leszármazottak híján egy elfeledett hősi halottja volt
családunknak. Azóta sikerült tisztázni ki is volt ő és pontosításra is
küldtem be adatokat.

Másrészről viszont a keresőt illetően csalódott vagyok én is. Nem elég,
hogy nem lehet szótöredékre keresni (ha csak egy betűt írok be, akkor
csak az egybetűs rövidítéseket hozza, ha csak két betűt, pl. "Ma", akkor
csak a pontos egyezéseket hozza, pl. 'Ma László', de semmiképpen se
'Maár László', a példák fiktívek, de tényleg így működik). Nincsenek
joker-karakterek (se ?, se * , se más lehetőség
karakterhelyettesítésre). De ez még nem baj. A nagyobb baj, hogy
akármennyi is lenne a találati szám, csak az első 10 oldalnyi találat
böngészhető, az is csak oldalanként 15 találattal, azaz maximum 150
találatot kapok csak vissza a keresés eredményeként. Ha feltételezem,
hogy rengeteg bejegyzés esetén nincs adat olyan mezőkre amelyek révén
szűkíthetném a találatokat (pl. Honosság megye, Születés ideje, helye)
és még sok esetben elírások is lehetnek a nevekben (ami nem is lenne
baj, ha értelmesen lehetne szűkíteni a keresést), akkor ha nem tudom,
hogy pontosan milyen formában található meg valaki az adatbázisban,
akkor így élek a gyanúperrel, hogy bejegyzések tömegével nem kerülnek
elő a keresések révén, mert akárhogy is próbálok szűrni nem láthatom a
151. találatot. Na nem csak panaszkodásként írom ezeket, hanem amolyan
tapasztalat megosztásként is, hogy ezekre a jellemzőkre más is
felfigyeljen.

Ebben a formában ez így nekem kissé amatőr megoldásnak tűnik ami a
keresés funkciót illeti. Vagy nagyon szűkös határidővel dolgoztak és nem
tesztelték eléggé, vagy az alvállalkozó alvállalkozója adta ki valami
kezdő programozónak/diáknak/stb... (De persze lehet, hogy ez a történet
csak a képzeletem szüleménye). Nagyon remélem én is, hogy ez később
finomításra kerül, mert ez így épp csak keresésre és böngészésre nem
jó...

Egyetértek záró soraiddal, ez nem egyszerű kiegészítés amit jeleznék
nekik... Ez sokkal több annál, sajnos.

Na ne panaszkodjak, inkább örüljek hogy a család egy hősi halottja többé
nem lesz elfeledett. :-)

Üdvözlettel
---
MUKLI KRISZTIÁN