[Csaladtortenet 2] Családtörténet történész szemével

Beus beusmarie at gmail.com
2021. Aug. 3., K, 07:09:51 CEST

Kedves Előd!
Én  kizárólag a családtörténet kutatása miatt javasoltam a könyv
elolvasását,  a pszichológia más téma s nem ide tartozik. Azt próbáltam
érzékeltetni, amit te is írtál: egy csomó magától értetődő dolog, aminek
azonban nem tudod a gyökerét. Ha találsz "örökölt sorsot" könnyebben tudsz
a múltban keresgélni, mert esetleg pont ez döbbent rá, hogy rossz irányba
mentél eddig. Én is sok mindenre azt gondoltam, hogy az a természetes
szocializáció eredménye, de ha egyik nem részese a másik szocializációjának
akkor mégsem lehet így. Én nem arra gondoltam, hogy a jelen sorsot megoldja
az ősök sorsának az ismerete, ezen agyaljanak a pszichológusok. Épp
fordítva: egy a családban most jelenlévő, igen jellemző tulajdonság vissza
tud utalni az ősődre.
A családállítás szerintem se mond sok újat annak, aki kutatta a családját
és ismeri is a múltat. Az annak jó - és ez megint pszichológia - akit eddig
nem érdekelt a múlt és csak nagyszülőkig tud visszamenni...
Ez olyan,mint a DNS - téma: van akinek sokat segít a kutatásban és van aki
mereven elzárkózik előle.
Üdv: BBea

Mentes
a vírusoktól. www.avast.com