[Csaladtortenet 2] Névváltozás

Erika Gyevnár genealogy.erika at gmail.com
2021. Feb. 2., K, 11:52:43 CET

A magyarositas jelen esetben nem állja meg a helyet . Nem ezért változtattak nevet !
Mojsisovics ( Ungváry ) Vilmos házasságtörést kivetett el.( a bírósági , válási jegyzőkönyvek alapján ;)
A saját felesége ( Mogyorossy Paulina ) egyik lanytestverenek ( Annának - özvegy Brachtl Jozsefnenek) Etelka  nevu gyermeket csábította el, majd kötöttek házasságot . Mindkét fel nevet változtatott , hogy kevésbé legyen felismerhető a rokoni szál .
- a volt feleség, Paulina és testvére , az újdonsült anyós sohasem bocsátott meg Mojsisovics ( később Ungváry ) Vilmosnak. Sem a Mogyorossy család. A jó öreg , id. Ns . Mogyorossy János elveivel ellenkezett - a nem nemes cselekedetnek nevezhető - második házasság , s annak körülményei... , a jó nevű gyulai családon csorba esett...
Magam sem örülnek , ha a testvérem lányát csábítaná el a férjem.
Azonban minden csoda három napig tart, meg napjainkban is.

Gyevnár Erika Mogyorossy - Mojsicsovics kutató , Gyula

Az iPhone-omról küldve