[Csaladtortenet 2] betelepülési lista

Zsuzsa Papes papeszsuzsa at gmail.com
2021. Feb. 2., K, 19:51:39 CET

Kedves Listások!

Csak saját tapasztalataimat tudom elmondani .Betelepültekről listával én
nem találkoztam ( túl egyszerű lenne :) )
Könyvek vannak,általában nehezen elérhetőek.

Több településnek van pl.családkönyve,a MACSE oldalán meg lehet találni
melyek ezek,de a "gugliba" beirva is érhetünk el
eredményt. Ide rakok néhányat,amit magamnak elmentettem
http://www.schererkarlsruhe.de/familienbuch-weprowatz.html
http://www.ofb-kikinda.de/?fbclid=IwAR3tD5-_IHpgtWjC9KcHMMCOvrQRktkNZraFvQDXAXxq90NfyGa6iX8tmGU
https://www.familysearch.org/library/books/records/item/476968-redirection
Microsoft Word - 1865-1944-Hrastovac_2020-6-20.docx
<https://hrastovac.net/wp-content/uploads/2020/06/1865-1944-Hrastovac_2020-6-20.pdf>

Microsoft Word - FB Abaliget und Hetvehely.docx.doc (akdff.de)
<https://www.akdff.de/wp/wp-content/uploads/ortsfamilienbuecher/Familienbuch-Abaliget-Hetvehely-Teil-II.pdf>
A szatmármegyei német telepítés (Pécs, 1931) | Könyvtár | Hungaricana
<https://library.hungaricana.hu/hu/view/MEGY_SZSZ_HELYRITK_1931_szmegyei_nemet_telepites/?pg=0&layout=s&fbclid=IwAR0PB33zmNINDunOrKXUSO2yUcngyBzLsVgRezeLCSlTEYMwz8-sH7Ya13g>

Hengl Ferdinánd könyvei segithetnek ( több településről és megyéből szedte
össze a a bevándorlók adatait )

http://www.odrportal.hu/kereso/index.php?stype=author&q=%22Hengl+Ferdinand%22

Stefan Stader 9 kötetes sorozata is nagyon jó.Ez utóbbinak azt hiszem
3 vagy 4 kötete fenn van az FS-en,de csak FS TOOLS-al lapozható,ami most
nem működik. :(

FamilySearch katalógus: Sammelwerk donauschwäbischer Kolonisten —
FamilySearch.org
<https://www.familysearch.org/search/catalog/666892?availability=Family%20History%20Library>

Én ezeket lapoztam,( van több is )de igy sem  biztos,hogy megtalálod akit
keresel ,vagy megtalálod,de a fő kérdés
nem biztos,hogy kiderül "hogy honnan jöttek"
 Nagyobb könyvtárakban néhány helyen van belőlük pl.Pécsen a
Tudásközpontban.
Azt hiszem a legtöbbet Budapesten itt lehet elérni.Nagyon készséges a
könyvtáros :)

Frei Nándor
könyvtáros

Magyarországi Németek Könyvtára
Magyarországi Német Kulturális és Információs Központ és Könyvtár
1062 Budapest, Lendvay u. 22.
Tel./Fax: +36/1/354-0881
info at bibliothek.hu
freinandor at zentrum.hu
http://bibliothek.hu
www.zentrum.hu

Ez is hasznos lehet:
genealogy.net - Online-OFBs <https://ofb.genealogy.net/>

Bocsánat kicsit hosszúra sikeredett,de hátha tudtam valakinek segíteni :)
Üdv:
Zsuzsa