[Csaladtortenet 2] Hunyadi DNS

Janos Varga varga6754 at gmail.com
2021. Feb. 27., Szo, 04:59:27 CET

Azért az remélem mindenkinek világos, hogy a genetikai vizsgálat egyáltalán
nem alkalmas arra, hogy megválaszoljuk a Hunyadi család felmenőinek
nemzetiségét. Legfeljebb két dolgot lehet majd eldönteni: Ha valamilyen, a
Balkánon gyakori haplocsoport lesz az eredmény (szerintem ennek van a
legnagyobb valószínűsége), akkor annyit lehet majd mondani, hogy balkáni
származásúak voltak, de hogy az anyanyelvük román, szerb, vagy egyéb volt,
azt a genetika nem fogja megmondani. Egy másik lehetőség, hogy valamilyen
"tipikus" sztyeppei haplocsoport jön ki (esetleg Q vagy C), akkor a kun
származás lesz valószínűbb. És végül ott van még a legenda Zsigmond
királyról, de ennek eldöntéséhez Zsigmond DNS-ét is vizsgálni kéne...

Roland Ákos Jakab via csaladtortenet <csaladtortenet at levlista.theka.hu> ezt