[Csaladtortenet 2] Magyarszék

Krisztián Skoumal skoumi.gen at gmail.com
2021. Jan. 7., Cs, 16:03:10 CET

Kedves Bea,

a Wikipedia szócikk alapján akár helyben is lehetett.

"Az 1714 <https://hu.wikipedia.org/wiki/1714>. évi pécsi zsinat szerint már
volt plébánosa Széknek. A régi templom elpusztult, ezt az 1721
<https://hu.wikipedia.org/wiki/1721>. évi visitatio canonica során írták:
„… A templomot harmadrészben romban állót írja le, mely azonban hajdan igen
szép lehetett s ajtai csiszolt kövekből s régi idők módjára ékes
czifraságokkal van ellátva, melyek úgy mint hasonló ablakok régi fényét
igazolják….” *„E régi templom Szt. István tiszteletére épült, s ekkor ugyan
kijavíttatott, mégis később újat kelle építeni, mely 1758
<https://hu.wikipedia.org/wiki/1758>-ban lett a Szt. Angyalok tiszteletére
felszentelve…”*[3]
<https://hu.wikipedia.org/wiki/Magyarsz%C3%A9k#cite_note-3> "

Ugyanakkor előfordulhat, hogy megsemmisült az évszázadok során, ezért van
meg csak 1742-től

Üdv
Krisztián

Beata Pallai-Weber via csaladtortenet <csaladtortenet at levlista.theka.hu>