[Csaladtortenet 2] Beiras év 1840_halotti_sorsa?_Szabadka

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2021. Jan. 17., V, 22:06:47 CET

> Szeretném kérdezni mi a kulönbség az oldalon beirva "sorsa oszlop" nemtelen vagy "nem*s"
> Például Trabalik Anna_férje bold. Zsuffa Tamás_beirás bal oldal harmadik alúrol_3 aug 1840_Szt Terez Szabadka.
> https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSPB-SQGG?i=60&cat=2831612
>
> Kerestem latin szavakat itt:
> https://mnl.gov.hu/mnl/ol/latin_kifejezesek_az_anyakonyvekben

A "nemtelen" a "nemes" ellentéte, és a latin _ignobilis_ csak a
"nemtelen" megfelelője, soha nem jelentheti azt, hogy "nemes". (A
"nemes" latinul _nobilis_.) Nem tudom, mi történt a Nemzeti Levéltár
szószedetében.

Ajánlom inkább a MACSE szótárát: https://macse.hu/society/latin.php

Trabalik Zsuzsanna sorsa amúgy "nemes". Ez 1840-ben úgy tudom, már nem
jelentett sokat: azt hiszem, a nemesek bizonyos adók alól mentesültek,
de csak bizonyos anyagi feltételek mellett.

Juli
/\ /\