[Csaladtortenet 2] világcsaládfa?

Szabó Előd szaeltan at gmail.com
2021. Júl. 15., Cs, 11:23:04 CEST

Kedves Listatagok!

A világ-családfa filozófiájáról szeretnék pár szót írni.

Meg kell különböztetni

1)      valós, vérségi rokonságokon alapuló családfát és

2)      sógorságok láncolatán áthaladó, nem valós, a való életben nem érvényesülő „rokonságot”.

A Geni, FS stb világcsaládfái ez utóbbi láncolatot használják ki némi trendységgel vegyítve.

Tehát szerintem ha saját fa nem is létezik (nem lehet kisajátítani egyetlen őst sem), lokálisan településrendszerekre bontott helyi nemzetségek, populációk léteznek.

Pl. egy magyar zárt közösségű falunak vajmi kevés köze van egy szomszédos faluban, román betelepítés következtében létező populációhoz.

Értem én, hogy bárkit össze lehet kötni 25-40 lépésben II. Erzsébettel, Drakulával, vagy Antall Józseffel. Engem is.

(előfordul olyan is, aki vérrokonságnak nevezi az ilyen kapcsolatot).

Ha anyakönyvek lennének 1200-ig, akkor sem lenne mindenki rokona a másiknak, azért sokkal messzebb, és már DNS kutatással kell menni.

Tehát ha ötöd-hatod unokatestvéreket találunk, az egy eredmény, de az a kijelentés, hogy mindenki rokon mindenkivel,

mert a Geni vagy az FS ezt mutatja, nemcsak hogy túlzó, de egy hamis szemléletmód kialakulásának eredménye.

üdv:

Szabó Előd