[Csaladtortenet 2] világcsaládfa?

Borsy István borsyistvan at gmail.com
2021. Júl. 15., Cs, 11:45:08 CEST

Jól mondod.
Jut eszembe:
Én például KIZÁRÓLAG vérrokonokat (felmenőket, lemenőket, másod-, vagy
éppen sokadunokatestvéreket) szerepeltetek a családfámon, plusz azok
házastársát. például egy ötödunokatestvérem házastársát felteszem a fára
(hiszen közös gyerekeik már nekem ismét vérrokonaim), de a példaképpen
említett ötödunokatestvérem házastársával sem szüleit, sem saját rokonait
nem szerepeltetem a fámon, S még csak nem is mutatom, kivéve, ha éppen ott
is egy akár más ágamon véletlenül vérrokonom szerepel.
Az Előd által példaként említett II. Erzsébet királynőt én azonban azért
szerepeltetem a fámon, mert a Vay ágon (anyakönyvek és az ismert családfa
publikációk alapján) nekem ő távoli vérrokonom, mint sokunknak itt (mint
korábban kiderült számomra). Azonban a nemrég elhunyt férjének (Fülöp
herceg) felmenői egyáltalán "nem érdekelnek" engem.

Szabó Előd <szaeltan at gmail.com> ezt írta (időpont: 2021. júl. 15., Cs
11:23):