[Csaladtortenet 2] Kórházi archívum

moharosi at gmail.hu moharosi at gmail.hu
2021. Júl. 26., H, 16:30:52 CEST

Tisztelt levelező lista tagok!

A következő két kérdésre szeretnék
választ kapni, kérem önöket, hogy aki tud segítsen nekem a kutatásban.
Egy megszűnt kórházi osztály (Gödöllői Szülész Otthon) a 60-as évek
végén vagy a 70-es évek elején szűnt meg, archívumára lenne szükségem.
Az édesanyámat ott műtötték az 50-es években, az ő műtétjéről szeretnék
megtudni adatokat, mivel nem tudom milyen betegséggel kezelték. A kórház
jellegénél fogva valószínű, hogy valamilyen nőgyógyászati problémával
kezelték. Sajnos az erre vonatkozó iratok, több más irattal együtt
elvesztek és sajnos az édesanyám sem él már, hogy válaszolhatna az engem
érintő kérdésre. A lányaim miatt lenne jó tudni, hogy mi volt a betegség
amivel műtötték, mert esetleg veszélyeztetettek lehetnek az által, hogy
örökölték a betegségre való hajlamot, vagy örökölhették e ezt a gént,
hajlamot. A Gödöllői Szülészeti Otthon archívumára lenne szükségem, ezt
hol lehet esetleg meg találni.

A másik kérdésem az lenne, hogy hol
található olyan adatbázis, ahol az első Vh. előtti településnevek(a
Történelmi Magyarország) megtalálhatóak. A családom származásának
kutatása közben édesapám nagyszüleinek a születési helyei révén két
olyan településnévvel találkoztam ami sem a történelmi Mo.-on, sem a
jelenlegi Mo.-on nem találhatóak, valószínűleg az elrabolt (elcsatolt)
területek valamelyikén voltak megtalálhatóak, csak időközben át nevezték
azokat a településeket, vagy csak birtok nevek voltak és nem
települések, hisze ma is vannak olyan települések ahol a település körül
különböző elnevezésű birtok részek vannak amit csak az ott élő
törzsgyökeres lakók ismernek.

Előre is köszönöm kedves segítségüket,
tagtársi tisztelettel és üdvözlettel, Moharos István.