[Csaladtortenet 2] Horváth családnév elterjedtsége

Roland Ákos Jakab jakabrolandakos at yahoo.com
2021. Jún. 22., K, 12:33:55 CEST

 Kedves Listatagok!

Köszönöm a válaszokat, mindegyikben van megfontolandó rész. Valószínűleg több forrásból is eredhet. A katonai tisztségre vonatkozóan még továbbra is szkeptikus vagyok, mert Huszár nevű és Katona nevű is jóval kevesebb van, mint Horváth.
A legnagyobb megnyugvást Előd válasza adja számomra, nagyon tetszik az "onnét fentrűl jöttek, a hegyekbűl, ahun a tótok laknak". Ez olyan életszagú magyarázat, mind a Tóthra mind a Horváthra. A cigányság esetében is sok akad, ott is könnyen lehet, hogy pont a bevándorlás irányát adja meg.

Balázs kérdésére egy gondolat: Deutsch esetén sok a zsidó származású, hasonlóan mint a Böhm, Unger, Holländer, Oberlander nevekhez, a származási hely alapján vették fel.

Üdv: Ákos