[Csaladtortenet 2] Pincehely 1857 kiolvbasás

Klára Majoros majoros at t-online.hu
2021. Jún. 30., Sze, 19:04:37 CEST

Sajnos Görbő-Pincehelyen csak 1852-vel indult meg az
anyakönyvezés, vagy onnantól maradtak meg a könyakönyv.

Sem Mózes Leb, Sem Rozália Kohn anyakönyvi bejegyzései
nincsenek meg. A legidősebb gyerek, akiről tudok, 1847-ben
született Pincehelyen, tehát előtte házasodtak.

Találtam viszont valamit, ami tovább bonyolítja a dolgot:

a 007990873 film 00095 kockáján a 36. tételnél ugyanaz a szó,
ugyanaz a kézírás, és úgy néz ki, hogy települést jelent: Kayár.
Én csak egy Kajárt tudok, a mai Balatonfőkajárt. Ott éltek olyan
Kohnok, akik késobb rokonok lettek - Mózes leb egyik unokájának
nagyanyja odavalósi Kohn Mária volt.
Rozália viszont Karádon született, ami légvonalban is több mint
50 kilométer.

Bocs, hogy terhelem a listát, de azt hiszem, ez a rejtély
klasszikus példája annak, hogy miért és mire jó.

Klári

 --                    Klára Majoros
majoros at t-online.hu   majorosklara at gmail.com