[Csaladtortenet 2] latin

Jánosy Béla csjanosy at freemail.hu
2021. Már. 16., K, 16:30:03 CET

Tisztelt Levelezőtársaim!

Általában önellátó vagyok, nem szeretek mások terhére lenni. Vallom: aki más idejét rabolja, az egyéb aljasságra is képes.:)
Ellenben most egy, számomra  fontos témában kell segítséget kérnem. Lakóhelyemen, Verőcén a Historia Domusban van egy majdnem kétszáz évvel ezelőtt készült lista, mely tartalmazza az akkor élt családfők neveit, majdnem utcánkénti bontásban. Természetesen abban az időben még nem voltak utcanevek, így a helyi plébános körülírta azt a területet (szerintem minden esetben egy, vagy két ma is létező utcát) mely alapján készítette a listát. Sajnos a listában ezek a leírások is latin nyelven vannak. A foglalkozásokkal nem volt problémám, ellenben a 11, többnyire csak néhány szóból álló mondat, mely a fenti körülírásokat tartalmazza, nehezebb feladat számomra. Megpróbáltam szótárak és online fordítók segítségével megfejteni a pontos szöveget, de nem értek mindent pontosan.
A kérésem: Amennyiben valaki hajlandó időt áldozni a kérésem teljesítésére, az kérem, jelezze nekem, és akkor elküldöm számára a 11 eredeti latin mondatot, és az általam összekapart jelentését. Szeretném, ha a kedves vállalkozó szellemű levelezőtársam megerősítené, vagy kijavítaná az általam helyesnek vélt magyar szöveget.

Előre is köszönöm!!

üdvözlettel:  Csaba