[Csaladtortenet 2] Mójzsis

Dr. Zana János jzana9941 at gmail.com
2021. Már. 16., K, 18:33:32 CET

Ükapám és ükanyám Aszódon kötött házasságot 1823-ban. Első gyermekük
1826-bn született Szarvason. A család gyökerei Ivánkafalvához köztetők
(Ivančiná, Turčianske Teplice), családi kapcsolatokkal Nagycsepcsénnyel.

https://hu.wikipedia.org/wiki/Ivánkafalva

A közelben van egy hasonló nevű helység: Mosóc. Van, aki inkább a Zólyom
melletti Majosfalva (Majoška Lučka) nevéből származtatja a családnevet.
Ükapám felmenői a nevüket így írták: Mojžis István, Mojžis János,
illetve Mojžiš János.

Nem tartom kizártnak, hogy oldalági rokonok (unokatestvérek) is
átköltöztek velük Szarvasra, de róluk egyenlőre  nem hallottam.

Ükapámnak volt egy öccse, Mojsisovics Ferenc 1810 Pribovce, Martin
(Pribóc) akiről semmit nem tudtam megállapítani. Ő és egy nővére;
Julianna Apollónia már Pribócon született.

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:V1FT-H6Q

Utánanézek.  Üdvözlettel János

--
Kutatott családnevek: Zana, Mauthner, Bractl, Békési, Unghváry, Ungvári, Márki-Zay, Kása