[Csaladtortenet 2] Papi és úri szabó

Gyula Pálovits palovits.gyula at gmail.com
2021. Május. 7., P, 15:33:51 CEST

A mi családunkban is volt "papi és úri szabómester" Nagyváradon.
A Címet az által nyerte el hogy a Katolikus egyház helyben meghirdetett egy
szabói állást, amelyre pályázni lehetett. A pályázatban végre kellett
hajtani egy feladatot: a barna szerzetesi köpenyt, fehér cérnával úgy
kellett megvarrni ,hogy ne látszon a fehér varrás. Aki ezt teljesítette és
a legszebb munkát adta be az kapta a munkát és innentől kezdve viselte a
papi szabó titulust is az üzletén. Az úri szabó szerintem szintén nem
annyira a képzésére hanem az üzlet vagy a mester célközönségére utalhat.

Erzsébet Aranyos <ae.gyongyi at gmail.com> ezt írta (időpont: 2021. máj. 6.,
Cs, 13:54):