[Csaladtortenet 2] (nincs tárgy)

Tamás Szabó szabo.tamas956 at gmail.com
2021. Nov. 10., Sze, 08:51:57 CET

Kedves Listatagok!

Tanácsotokat szeretném kérni.
Nem ismerem szüleim házasságkötésének pontos dátumát, csak nagy
valószínűséggel, az évét.
Mint közvetlen leszármazott ugyan jogosult vagyok az adat megismerésére,de
1. anyakönyvi kivonatot nem tudok kérni, mert nem ismerem a pontos dátumot.
2. E-mailben megkerestem az érintett önkormányzat anyakönyvi hivatalát -
nem válaszoltak.
3. A vélelmezett év (1948) még védett időszak, a másodpéldány levéltárban
nem kutatható. Az érintett levéltárnak írt kérésemre nem válaszoltak. Mire
kutathatóvá válik, én már nagy valószínűséggel meghaltam.
A két érintett hivatalnak ugyan illett volna válaszolnia, de a kutatás (az
adat kikeresése) nem kötelessége.
Mi módon juthatok hozzá az említett adathoz, aminek megismerését amúgy a
törvény biztosítja/biztosítaná?

Tisztelettel:

Szabó Tamás