[Csaladtortenet 2] DNS projekt !!!

Szabó Előd szaeltan at gmail.com
2021. Okt. 2., Szo, 11:56:42 CEST

Kedves Listatársak!

A DNS és/vagy MKI-szkeptikusoknak szeretném ajánlani a DNS és családfakutatás nevű facebook csoport tanulmányozását.

https://www.facebook.com/groups/317692172212772

(Igen, a facebookon van, tudom, hogy vannak, akik irtóznak a regisztrációtól, viszont rengeteg dologról így lemaradnak)

Azért itt bőven többről van szó, mint egy filmmel le lehet járatni (amit én spec. meg sem néztem).

Bár kampány van, azért mégsem kellene érzelmi alapon elhatárolódni egy intézmény teljes munkájától!
(Bár, demokrácia van, aki szeretne, elhatárolódik így is úgy is, de nem kell ezt demonstrálni a MACSE fórumán)

Nagyon jól tette mindenki, aki hirdette, - én magam több tucat jelentkezőt gyűjtöttem már a múltkor is, most még fogok hozzá, hiszen növekedett a keret.
Ha ezt nem lehet hirdetni egy családtörténeti levelezőlistán, vagy a másikon, a MACSE-n, akkor mi értelme az egésznek?

Csak világháborúval kapcsolatos és anyakönyvezési/kiolvasási levelek mehetnek?

Vagy a jegyzőkönyvről szólók, amik el nem tudom képzelni, miért érdekesebbek...

Küzmös Imrét óriási munkát és időt fektet a projekt önzetlen segítésébe családja és munkája mellett!

De nem ő irányítja a projektet.

Ez egy lehetőség sokak számára és a magyarság számára is. Én is azon vagyok, hogy minél pontosabb képet kapjunk eredményként.

Igen, várjuk a jelentkezéseket a himilko1975 at gmail.com címre.

DNS-e mindenkinek van!

üdv: Szabó Előd

A felhívás:

„Tehát a korábban meghirdetett, mai magyarság genetikai múltjának kiderítésére irányuló kutatás a Szegedi tudományegyetem Genetikai Tanszéke és a Magyarságkutató Intézet kooperációjában sikeresen kibővült 200 mintáról 1000-re.

Egyrészt hurrá és gratulálunk az eredményes érdekképviselethez, másrészt továbbra is várjuk a jelentkezőket akik saját mintájukkal támogatnák a történelmi jelentőségű (legalábbis szerintem mindenképp az) projekt munkáját.

A jelentkezést a himilko1975 at gmail.com címre kérjük emailban elküldeni.

Azok jelentkezését várjuk akiknek dédszülői többsége (5 a 8-ból legalább) VAGY ükszülői többsége (9 a 16-ból legalább) egyazon megyéből származik. Vagy déd, vagy ükszülei szintű megfelelés elegendő, nem kell déd és ük.

A megyehatáron fekvő települések opcionálisan a szomszédos megyéhez is számíthatóak! Alapvetően a mai megyehatárokkal számolunk, de ha elegendő jelentkező lesz akkor a mai megyét igény a régi határok alapján megbontjuk. Pl. Szabolcs és Szatmár már most is külön fog futni.

A jelentkezéshez kérjük az összes déd vagy ükszülő családnevét felsorolni a származási településsel.

Egy családból egy jelentkezőt várunk. Azaz leszármazói vonalon csak egyetlen embert, testvér és unokatestvér is kizárva, DE másodunokatestvér már belefér. A házastársak természetesen külön külön is jelentkezhetnek amennyiben nem unokatestvérei egymásnak.

A mintavétel idén kezdődik, de pontos időpontot nem tudok, főszabály szerint az egyetem munkatársai személyesen szeretnék a mintákat begyűjteni, de külföldön élő jelentkezők esetén postázva lesz a mintavételi csomag.”