[Csaladtortenet 2] elhalálozás helye Ügyfélkapun

Andrea Farkas liana722 at gmail.com
2021. Okt. 16., Szo, 15:10:56 CEST

Kedves Kutatótársak!

Ahogy másokat, úgy engem is felcsigázott ez a lehetőség. Tudja esetleg
valaki, hogy időben meddig lehet keresni visszafelé?
Teszteltem is. (Ahol mindent tudtam)
Nálam rögtön rossz halálozási év van a nagymamámnál. 1979-et ír, pedig
1978. (A halotti anyakönyvi kivonata nálam)
Nagypapámnál pedig a lakhelye szerepel születési helyként, Személyes
tapasztalatom az, hogy azokat találtam meg akik kórházban hunytak el.

Az alábbi választ kaptam arra a kérdésre, hogy javítják-e, kik és hogyan:

"A megkeresésében foglalt szolgáltatás az elhunyt személy halálának idejét
és helyét a személyiadat-és lakcímnyilvántartásból szerzi be, amelynek
forrása az anyakönyvvezető által vezetett nyilvántartás.

A fentieket figyelembe véve szükséges lenne a kapott adatot összevetni az
illetők halotti anyakönyvi kivonatával annak érdekében, hogy megállapítást
nyerjen melyik nyilvántartás tartalmazhatja a helytelen adatot.

Amennyiben az adott anyakönyvi okiratok nem állnak rendelkezésre
javasoljuk, hogy vegye fel a kapcsolatot az elhalálozás helye szerinti
anyakönyvvezetővel (ha erre nincsen lehetőség, akkor bármely
anyakönyvvezetővel), tekintettel arra, hogy ha a halotti anyakönyvi
kivonatban lett elírva a halálozásnak az ideje az anyakönyvvezető tudja
kijavítani ezt.

Ha a halotti anyakönyvi kivonatban helyesen szerepel a halálozásnak az
ideje akkor a személyiadat- és lakcímnyilvántartásban szerepel hibásan a
halálozásnak a ténye. Ebben az esetbe kérjük fáradjon be egy kormányablakba
és kérje, hogy javítsák az adatokat bemutatva az anyakönyvi okiratokat. "

Üdv: Farkas Andrea

Panni Holécziné <holeczipanni at gmail.com> ezt írta (időpont: 2021. okt. 16.,
Szo, 11:15):