[Csaladtortenet 2] Latin fordítás kérése

Rieger Adrian-Francisc afrieger at tiscali.it
2021. Okt. 19., K, 15:44:44 CEST

Helena Palkovits, Rima Banyae vidua 62. annorum condam uxor Petri Palkovits nata Farkas, mater 6. liberorum, inter hos filius ejus est Clarissimus Dn. Georgius Palkovits nunc apud Illustriss. Dn. Baronem Gabrielem Pronay Supremum Comitem Cttus. Gömöriens. Informator. Mulier vegeta, pulc(h)ra, bona oeconoma, felix mater, die 12. Januarii febri acuta et biliosa oppressa et dt. 14. cum Sermone et Versibus ante merid. sepulta.

Palkovits Ilona, özvegy Rimabányán, 62 éves, megboldogult Palkovits Péter felesége, született Farkas, hat gyermek anyja, közülük Palkovits György nagy tudományú úr, jelenleg nevelő Méltóságos Pronay Gábor báró úrnál, a Gömöri vármegye főispánjánál.
Eleven és szép asszony, jó háziasszony, boldog anya, január 12.-én heveny epeláz által sújtott és ugyannak (a hónapnak) 14.-én délelőtt szentbeszéddel és (egyházi) énekekkel lett eltemetve.
Dn.= Dominus = úr
Cttūs = Comitatus = vármegye
Illustriss. = Illustrissimus = méltóságos
dt. (detto) = ugyanaz
Ante merid. : ante meridiem

Rieger Adrián Ferenc
I-39012 Meran (BZ)