[Csaladtortenet 2] érdekes és tanulságos mozi a DNS-vizsgálat eredményeiről

Klára Majoros majoros at t-online.hu
2021. Okt. 20., Sze, 15:02:50 CEST

Kedves István!

Skuminak igaza van, hogy mentálisan fel kell készülni az
eredményekre. Nekünk és sokaknak jó élményeket hozzott, a
legtöbb embernek semmilyet, nem került elő új vagy meglepő
információ. De van, aki porba sújt, hogy néger, zsidó, maori,
szlovák, angol vagy akármilyen vér folyik az ereiben, nem az
elképzelt, mitikus ősöké. Mélyen vallásos családokban egy világ
omolhat össze, ha kiderül, hogy valaki félrelépett.

Nálunk még nem annyira aktuális, vagy csak nem tudunk róla, de
az angolszászoknál már napi gyakorlat a régi, megoldatlan ügyek
elővétele. Amerikában sorra kerülnk elő az eddig sikeresen
bújkáló sorozatgyilkosok, ugyanakkor tucatjával-százával engedik
ki a börtönökből az évtizedek óta ártatlanul ülő, főleg fekete és
hispán rabokat, akikről a DNS-vizsgálat kimutatja, hogy nem ők
voltak az elkövetők.

Csakhogy sok emberhez a nyilvános adatbázisokban lévő rokoni
minták alapján jutnak el. Az is benne van a pakliban, hogy a
bátyusom szórakozásból megölt öt embert, vagy, hogy a
nagynénim hamis tanuvallomása alapján valaki 35 éve ártatlanul
van börtönben.

Egy biztos, komolyan kell venni, mert nagy öröm és nagy pofon is
lehet belőle.
Klári

Magyarországon sem volt ritka, hogy gyereket örökbe adtak, és
tudni akarják, kik voltak a szüleik, vagy hol vannak ma a
testvéreik.

 --                    Klára Majoros
majoros at t-online.hu   majorosklara at gmail.com