[Csaladtortenet 2] DNS kutató projekt hamarosan indul - friss információk 2021.10.25.

Roland Ákos Jakab jakabrolandakos at yahoo.com
2021. Okt. 25., H, 11:11:01 CEST

Kedves Kutatótársak!
Friss információ azok részére, akik érdekeltek a Szegedi Egyetem féle DNS kutatásban.Küzmös Imrétől, a projekt egyik koordinátorától idézek:"Kedves Kutatótársak! Ismét a MKI és Szegedi Tudományegyetem TTI Genetikai tanszék Közös projektje kapcsán írok. Még várjuk a jelentkezőket akiknek déd vagy ükszüleinek többsége egy adott megyéből származik, vagy azzal szomszédos településről. Sajnos ebből nem tudunk engedni, mert a megyeszintű bontástól pluszinformációt remélünk és emiatt sajnos sok, nagyon sok jelentkezőt kell szomorúan elutasítanom. Ugyanakkor a mintavétel hamarosan kezdődik, minden regisztrált jelentkezőt rövidesen én vagy egy kollegám meg fog keresni a kapcsolattartói email címen ahol kérjük eldönteni a postai mintavételi csomag, azaz egyéni mintavétel és a személyes felkeresés közül melyiket választja a segítőnk. Mintavételi pálcás, szájnyálkahártyából történő fájdalommentes mintavétel lesz, nem vér vagy köpet. ugyanolyan mint a kereskedelmi tesztek többsége, egyszerűen kivitelezhető. aki azonban azt kéri, hogy személyesen keressék fel az Egyetem munkatársai a mintavétel miatt, akkor úgy fog történni.Tehát szükség lesz mindkét esetben postai címre és a személyes mintavételnél telefonszámra is.Első körben a magyarországi minták begyűjtése indul - pár héten belül, vagyis a határontúli magyar ősöktől származó segítőinktől csak később fogjuk ezeket az adatokat kérni.Jó hír, hogy kérésem meghallgattatott és az a segítő aki kéri az információt apai vagy anyai hpg besorolásáról - apai vonal esetén BAM fájl, megkapja a publikáció után, ami miatt jó sok új magyar apai vonal felbukkanása várható az YFULL-on is, aminek én kifejezetten örülök.És még egy dolog. Részemről az antropológia is mindíg érdekelt, de abban nem mélyedtem el így ezért megörültem, hogy felvetődött egy más tudományág csatlakozó kutatást tervez a jövőben, miután komoly fantáziát lát a mai magyarságot átfogó adatbázisunkban. Ez a tudományág az antropológia és antropológus szakértők szeretnének embertani adatokat gyűjteni azoktól akiknek a genetikai adatai a mi projektünk keretében a mai magyar adatbázis részévé válnak.Jómagam örülnék neki ha így is definiálnának - csak nem vagyok benne a mintaadókban, mert nem férek bele, de ez van. Mindazonáltal mivel a projektünk az anonimitásra és az adatvédelemre komoly hangsúlyt fektet - rajtam és az egyetem egy adminisztratív feladatokat ellátó munkatársán kívül (ketten fogjuk a mintákat is begyűjteni) senki nem fogja tudni a jelentkezők nevét, személyes adatait még a laborban dolgozó kutatók sem, és ezeket az antropológusoknak sem fogjuk átadni. csak azok esetében akik a majd szétküldött email üzenetben hozzájárulnak az embertani mérésekhez is. Ha nem, akkor nem lesz ilyen az adott segítőnknél és kész, nem kizáró ok vagy feltétel a projektünknek. Ha igen, annak viszont én személy szerint örülnék, mert bár teljesen más tudományág, de a célja ugyanaz: a magyarság igaz múltjának felderítése és még soha, sehol, senki nem végzett olyan kutatást amely ugyanazon személyektől genomszintű és teljes antropológia adatbázisból tud dolgozni."
Az eseteges további jelentkezők a himilko1975 at gmail.com email címre írhatnak Imrének.
Üdv: Ákos