[Csaladtortenet 2] Nirusee - Nirnsee

dr. Csuti Elemér Gábor csutielemer at antennanet.hu
2021. Sze. 10., P, 13:52:15 CEST

Péter,
én kutatom a Nirnsee/Niernsee családot.
Az adatbázis közlésével szemben a család valójában az ausztriai Nondorfból
származik, ahonnan a 19. sz. legelején Pozsonyba költöznek. Innen Győrbe és
Felvidékre költöznek az utódok, akik között valóban ott van a színészkirály
is, de pl. Dalló Gyula a berlini operaház hárfása, Peskó Zoltán a Scala
karmestere, fivére György orgonaművész vagy Túróczi Mária festő is a család
leszármazottja, továbbá különösen sok tanár is.
Apósom elmondása szerint elég sok nagybácsi, nagynéni a Monarchia
összeomlása után Bécsbe, Grazba és más német nyelvű országba költözött, de
maradt még Nirnsee egészen a szovjet megszállásig, a 60-as években még élő
kapcsolatok voltak.

Osztrák eredetű a család.

Üdvözlettel,
dr. Csuti Elemér Gábor