[Csaladtortenet 2] MNL önkéntesek kerestetnek

Anna Gősiné Greguss ggacs4 at gmail.com
2021. Sze. 20., H, 18:10:35 CEST

Kedves Kutatótársak!
Csak most vettem észre Tóth Tibor MACSE-fórumos hozzászólását, amiben a
Magyar Nemzeti Levéltár felhívására hívja fel a figyelmet: Önkénteseket
keresnek az 1828-as összeírás digitalizációjának elősegítéséhez. A link
minden tudnivalóval:
https://mnl.gov.hu/european_digital_treasures

Ha valaki nem is szándékozik önkénteskedni, a kezdő és haladó kvizt érdemes
kipróbálnia mindenkinek (10-10 névről van szó), illetve az alábi példatárat
érdemes átböngésznie annak, aki 19. század eleji anykönyveket akar olvasni.
Az általános, igen hasznos ismertető után a 15. oldaltól minden betűre
különböző írásvariációkat mutat:
https://mnl.gov.hu/sites/default/files/orszagos_leveltar/paleografiai_peldatar_friss.pdf

Nekem az egyik N volt a meglepetés :) De azért szerintem nem hibátlan, pl.
a 34. oldalon a "Georg Kapufrej"-nek "Georg Kapusztej"-nek kellett volna
lennie, vagy
a 47. oldalon a "Math: Resthetarich" átírás eredetijében nem látok t-t az s
és h között, tehát "Math: Reshetarich-nak kellett volna lennie, vagy
az 59. oldalon a "Vidua Pauli Pavay" átírásnak helyesen "Vidua Pauli
Pavy"-nak kellett volna lennie (még ha az illetőt tényleg Pávay-nak hívták
is...)

Üdv,
Anna