[Csaladtortenet 2] segítség kérés, kiolvasás 2.

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2021. Sze. 20., H, 18:31:51 CEST

Pintérné Judit kérdezte:
> Illetve, már itt, 1868.09.29-én említik, hogy Nicolaus Sztudnicska nevet
> változtatott Kutassy-ra. Honnan tudhatom meg, hogy mikor történt pontosan ez
> a névváltoztatás [...] ?

A névváltoztatásokról szóló kimutatás szerint 1869-ben lett
hivatalosan bejegyezve:
https://kt.lib.pte.hu/cgi-bin/kt.cgi?konyvtar/kt04112203/0_0_2_pg_143.html

Kutassi (Studnicska) Miklós nyitram. tiszti esk. Nyitra. BM. 1710-69.

> https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7-9BT3-RCP?from=lynx1UIV7

A másik megjegyzést én úgy értelmezem, hogy a menyasszony Adelgunda
keresztlevele szerint 1846 dec. 30-án született Budán, Schleifer
Katalin törvénytelen gyermekeként. Az anya foglalkozása házvezetőnő
vagy gazdasszony Nerodolik Józsefnél, aki budai pénzügyi /valami/.
(Nem tudom, az _ord._ rövidítés itt mit takar.)

Vagyis a menyasszony keresztelése a 30. sorszám itt:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:9398-VN92-XR (BP országúti
RK kereszteltek 1846). A hónap helyesen január, nem december; a
keresztlevélnek vagy a kiadásában, vagy a bejegyzésében rosszul
értelmezték a "télhó"-t.

Juli
/\ /\