[Csaladtortenet 2] 1828-as összeírás - kérdések

Szabó Előd szaeltan at gmail.com
2021. Sze. 23., Cs, 09:38:16 CEST

Kedves Listatársak!

Tettem egy gyors vizsgálatot Nagyecsed 1828-as összeírásában, amely város
településkönyvét készítem.

Ami elsőre megtévesztő lehet, hogy a fiúk/lányok oszlopban általában 0-1
gyermek szerepel, de látjuk, hogy a 3. oszlop, az csak a 2. oszlop összegét
részletezi, ami pedig eleve csak a 18-60 év közötti

családtagokat tartalmazza.

Ha jól gondolom, gyakorlatilag azt tudhatjuk meg belőle, hány kb. 1810 előtt
született, de kb. 1828 után házasodott gyermek van egy adott háztartásban?

Ám a lányokra ez torzító lehet, hiszen az összegzésben 33 fiú szerepel és
csak 6 leány... Igaz a lányokat hamarabb elvitték, de olvastam, hogy a
katonáskodók sem szerepelnek benne...

A fennmaradó (3. oszlopban nem részletezett) "vele élők" lehetnek akár 60 év
alatti szülők, após, anyós, vagy 18 éven felüli unoka is?

Vagy ők mindenképp külön sorban szerepelnek? (Hiszen csak "szingli"
fiútestvérre van külön oszlop).

Sokszor 1-2 éven múlik, hogy valaki szerepel-e, illetve melyik oszlopban
szerepel.

Ezáltal felmerül az is, hogyan igazolták (egyáltalán hány esetben tudták
magukról), hogy valaki 59, vagy 61 éves?

Ez ebben a formában életem legbonyolultabb sokismeretlenes egyenlete :)

A nagyecsedi összeírás itt érhető el:

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSK8-NHVL-9?i=641
<https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSK8-NHVL-9?i=641&cat=2315
64> &cat=231564