[Csaladtortenet 2] 1828-as összeírás - kérdések

A.M. schlosslovo at gmail.com
2021. Sze. 23., Cs, 11:11:44 CEST

Kedves Előd,

Azt hiszem kell lennie valahol hivatalos utasításnak (mint a
nemességigazolásoknál), ahol leírják, hogy mit hogyan. Aztán persze ez
térségenként eltérhetett attól függően ki hogyan értelmezte.

Az életkorok azok mindig érdekesek, szerintem ha csak az általam kutatott
családok anyakönyveiből csinálnék statisztikát megdöbbentő lenne a
pontatlanság mértéke (egyik ősapám első házasságakor 21éves, 2 évvel később
a másodiknál 27, mikor valójában 23 és 25 éves volt). Részben az
anyakönyvet vezető személy "figyelmetlensége" (sokszor tetten érhető, hogy
a plébános/lelkész napokkal később jegyezte csak be az adott eseményt),
másrészt a korabeli emberek évekhez való viszonyulása is más lehetett mint
ma. (Nem véletlen, hogy annyi 0-ra és 5-re végződő halálozás van)

Ádám

Szabó Előd <szaeltan at gmail.com> ezt írta (időpont: 2021. szept. 23., Cs
9:38):