[Csaladtortenet 2] Helységnevek, mi a szabály (szokás)?

Anna Gősiné Greguss ggacs4 at gmail.com
2022. Ápr. 8., P, 15:01:21 CEST

Kedves Gábor!
Szerintem nincs "szokás" (szabály): mindenki úgy írja a saját fáján, ahogy
akarja. Mint ahogy azt is kutatója válogatja, hogy Joannnes-t, Elisabetha-t
vagy Jánost és Erzsébetet ír.
Németh Józsihoz hasonlóan én is általában a korabeli helységnevet
használom, figyelek arra, hogy 1873 előtt nem létezett Budapest
(kifejezetten bosszant, amikor mondjuk egy 1848-as születésnél Budapestet
írnak a FSFS-n), a filiák miatt pedig, hogy a születés helye más lehet,
mint a keresztelés helye (pontosabban mint az anyakönyvezés helye).
Bevallom viszont, hogy az 1920 utáni határon túli helységneveknél kevésbé
vagyok következetes: néha Kassa, néha Kosice...
Sajnos a FS se következetes, néha a régi, néha az új helységnevet erőlteti.
Olyannyira, hogy ha magyar nyelvű a FS-felületem, hiába írom be egy fán,
hogy Wien, rögtön Bécs-et kínálja fel, ugyanakkor a katalógusban nem ismeri
"Bécs"-et.

A családfaprogramok listázásához sajnos nem tudok hozzászólni, mert nem
ismerem őket.

Üdv,
Anna

József Németh <jozsefnemeth424 at gmail.com> ezt írta (időpont: 2022. ápr. 8.,