[Csaladtortenet 2] Haina Károly azonosítása

Erzsébet Aranyos ae.gyongyi at gmail.com
2022. Aug. 9., K, 16:10:43 CEST

Kedves Kutatók!

Évek óta keresem dédapám, Haina Károly (Carolus Ha(y)(i)na) születési és
halálozási helyét, idejét.

Amit tudok róla:
Felesége: Cillik (Miska) Josephina (Staré Hory (Turecka) 1870-Staré
Hory(Turecka) 1901-ben meghalt
1. gyermeke Franciscus Bécsben született (korán meghalt Tureckában)
2. gyermeke Ferdinandus Staré Hory (Turecka) (korán meghalt)
3. gyermeke nagyanyám Julianna (1870. Staré Hory (Turecka) (1928-ban
meghalt Felsőgallán)
4. gyermeke Venceslaus(László) Staré Hory (Turecka) 50 évesen meghalt
Budapesten, Zuglóban
5. gyermeke Josephus Staré Hory (Turecka) a budapesti ostromkor éhenhalt
egy szegényházban

László gyermeke hagyatékában megleltem fotóját, amely bizonyítja, hogy
festőművész volt, (amúgy apaként asztalos volt) egyik képén szerepel
felesége halála utáni elvándorlása Tureckából, 2 fiúgyermekét feltehetőleg
árvaházas iskolába adta Zólyomradványba. Ezt bizonyítja barátjának fotója
is, aki ott tanított.

Még régebben ráleltem egy Haina Károly nevű férfira a Budapesti Közlöny
1916. június 7-i számában, mely tájékoztatást ad róla, mint betegszállító
csoportvezetőről az I. világháborúban. Többek között ő is kitüntetést
kapott az újság szerint a "vörös kereszt bronz hadiérméjét". Sajnos már rég
nem tudtam befizetni az Arcanumba, így nem tudok ott tovább kutakodni.

Ha valaki tudna ennek alapján segíteni, merre kutassak tovább (feltéve, ha
ő a dédapám), illetve megtalálná, nagy-nagy örömet szerezne vele, de
gondolom, ezt mondanom sem kell...

Hálás köszönettel: Erzsébet