[Csaladtortenet 2] Jurics Katalin, Jurics Jozefa

Janzsó Péter janzsopz at gmail.com
2022. Aug. 20., Szo, 21:44:40 CEST

Kedves Listatagok!

Szeretnék egy kis ihletet kérni, hátha valakinek van ötlete, hogyan tudnék
utánajárni a hiányzó információknak.

Ükmamám húga, Jurics Julianna 1893-ban született Munkácson. A család
(nagymamám és a húga) két lányát ismerte, akikkel sajnos nem találkoztam:
Fini és Kató.
Úgy sejtem, volt egy első leány is, aki 5 évesen elhunyt, szintén Katalin:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:QLLC-43CX?from=lynx1UIV8&treeref=GFCL-ZY6
A halottija alapján 1914-ben kellett születnie, de sajnos nem tudom, hol.
Azt gondolom, ha budapesti lett volna, az index adott volna találatot (és
MACSE keresés sem vezetett eredményre). A bejelentő Jurics Johanna, de ez a
név a családfáról nem ismerős, de akár el is írhatták a Julianna nevet a
másodpéldányon.

Fini néni (Jurics Jozefin/Jozefa) 1917. február 28-án született, de nem
tudom, hol. (A dátum biztos, mert az elhunyt lekérdezőn ez alapján találtam
meg a halál időpontját.)
Ami még biztos, hogy a férje Gohér Mihály volt, az ő halottija alapján
1955-ben házasodtak:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GPBF-94FR
Valószínű, hogy közös gyermekük nem született.  Azt nem tudom, hogy Fini
néninek volt-e előző házassága, illetve gyermekei. A család csak Gohér
Mihály nevét ismerte. A házasságuk éve már nincs feltöltve FS-re.
Elhunyt lekérdezés alapján 2013-ban hunyt el Budapest XIV. kerületben.

Jurics Katónak egy házasságát találtam Kaposváron (a családi emlékezettel
egybevág Kaposvár) Tormássy Istvánnal:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7-9PBW-Z61?from=lynx1UIV8&treeref=G89V-Q6S
Itt már özvegyként szerepel, viszont nem tudom, ki lehetett az első férje
és hol és mikor házasodtak. Azt nem gondolom, hogy ebből a házasságból
született volna gyermek, vagy ha igen, egynél több, mert 2 év múlva
elváltak a bejegyzés alapján. A családi emlékezet alapján viszont egy Bea
és egy János nevű gyermeke született (de nem ismert az apa neve).
A házassági bejegyzésben Bodrogkeresztúr a születési hely, de az 1920-as
anyakönyvek már nincsenek fent. 1914-ből az első Krisztinát, illetve
1917-ből Jozefát sem találtam itt.
Elhunyt lekérdezés alapján Kató 2014. október 31-én hunyt el Pécsett.

Ami miatt különösen érdekelne a születési bejegyzésük, az az, hogy mi volt
az édesanya foglalkozása, vagy van-e bármiféle megjegyzés az apára
vonatkozóan (erre látok kisebb valószínűséget, de nem példátlan eset).

Ükmamám testvérei közül Jurics Krisztináról nem tudok még semmit (azon
kívül, hogy 1902-ben konfirmált Munkácson), úgyhogy gyanítom, hogy ő
Munkácson maradt. Következésképp a háború miatt ezt kikutatni most nem
igazán lehet.

Előre is köszönöm a tippeket!

Üdv:
Peti