[Csaladtortenet 2] Furen Márton bogádi plébános halotti akv. fordítás kérés

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2022. Aug. 21., V, 20:07:53 CEST

Kedves Kutatótársak!

A mellékelt akv-i lap szerint 1777. márc. 2-án elhunyt Furen Márton, Bogád
település első plébánosa, aki 1745-től, a plébánia fennállása óta töltötte
be a tisztséget. (A + akv szerint 34 éve, de 77-ből 45 valójában 32). Azt
még érteni vélem, hogy a halotti szerttartást (temetést?) Papanek György
olaszi plébános végezte. (Tényleg értem?) De nem tudok megbirkózni Furen
Márton egyházi címeivel.
Tudnátok segíteni?

[Például: vice archi diaconus districtus Hetenyiensis?, vagyis esperes a
hetényi esperesi kerületben? De hát Bogád mindig is a Székesegyházi
Főesperességen belül a Pécsi Esperesi Kerület része volt, és a Pécsi
Egyházmegyében sosem volt hetényi esperesi kerület!]
De pl. szintén nem értem az "A.R.D. Martinus Furem primus parochus" utáni
szöveget: qui po... Ecclesiensis Bogadensis 34 annis, és az utolsó 3,5 sort.

Bogádi családkönyv készül (get...), melyben illő lenne a plébánosok,
káplánok névsorát minél adatgazdagabban megadni, emiatt a kérésem! Mondjuk
feljegyezhették volna az elhunyt korát születési helyét, szentelésének
idejét, stb.

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSLR-P78N-W?i=172&cat=424745

köszönettel:

gy.