[Csaladtortenet 2] 3. kisérlet Minden bizonnyal bennem van a hiba.....vajon miért nem jelenik meg, ennyire cenzúrázni kell ???

Balog László baloglaci at freemail.hu
2022. Aug. 27., Szo, 18:05:26 CEST

Kedves György !!Olvasva az Ön levelét az eszmefutatása hűen hozta vissza az emlékezetembe az Üvegtigris elhíresült szlogenjét....https://www.youtube.com/watch?v=NoA-Hf2adTwElnézést, de nekem ez jött le.....Mindamellett egy roppantul érdekes kettőséget látok a leírtakban, ami több mint zavarbaejtő.Egyrészt egy maximális elzárkózást az FS minden dolgától, ami számomra minden szempontból elfogadhatalan, hiszen NEM LÉTEZIK más tömegek számára elérhető forrás.Másrészt az egyéni szálak helyett a egy-egy település feldolgozásának az ésszerűségét bizonygató okfejtést.TisztelettelBalog László-------- Eredeti levél --------Feladó: Gyorgy Weber <wegyor at gmail.com>Dátum: 2022 augusztus 27 15:57:41Tárgy: Re: [Csaladtortenet 2] 3. kisérlet Minden bizonnyal bennem van a hiba.....vajon miért nem jelenik meg, ennyire cenzúrázni kell ???Címzett: Balog László <baloglaci at freemail.hu>Kedves László!Megint egy Balog László-féle indulat gerjesztés, de nyár van, meleg, elfogadom, legyen, és felülök rá - pont ráérek. (Bár reagálni ígérem nem fogok.)Először is - és most előzetesen  bocsánatot kell kérnem a rengeteg megbántódó embertől, kérem fogadják el a kevésbé intellektuális megnyilatkozásomat, de hát ezt gondolom, még annak ellenére is, hogy én is használom iránymutatásnak az FS-t, szóval szigorúan a magánvéleményem, de azt hiszem, hogy aki az FS-t családkutatásra használja, az h..lye. (Nem s ezzel a céllal épülget.) És pont a lényeget nem érti, már ami a családkutatást illeti. Ráadásul jó eséllyel helytelen családfát fog örökül hagyni, bár ez mindegy.Bocsánat. Ezt gondolom.A másik, javaslom kedves László, hogy olvass el egy cikket a Matrikulán. Címe: Quo vadis családfakutatás. (Néhány évvel ezelőtti szám.)Csak - és akár az MI által is könnyen megismerhető - anyakönyvi adatokból áll, mégis kíváncsi lennék, miként jutna arra a következtetésre, mely jó sok érintettnek csak kutatási holtpontot jelentene, akárhány százszor is forgatja keresztül-kasul az anyakönyvet, a sima mezei humán intelligencia (ez volnék jelen esetben én) azonban észreveszi és kezeli ezt a típusú - minden nagyobb településen előforduló - problémát. A települési családkönyv sokkal több az adott településre vonatkozó anyakönyvi adatok egy helyre söprésénél - ha jól értelmezed azt a cikket, belátod.Az indexelők munkája - s ennek széleskörű elfogadása csak tömeghatás kérdése, vagyis mikor lesz méretében sokkal nagyobb - nagyságrendekkel értékesebb az FS-énél. Elismerem, mindkét véleményem akár visszatetsző is lehet, legalább olyan mértékig, mint a tiéd.De hát nyár van, meleg, stb.Bátran javasolnám, ha mernék ilyesmit, hogy válassz ki egy szimpatikus apró települést (korán felálló plébániát javaslok)  és dolgozd fel az adott település (és fíliái) összes felekezetének összes anyakönyvének összes adatát. Bővítsd ki egyre növekvő koncentrikus körökben a kutatást a kiválasztott településre vonatkozó anyakönyvi adatokért. Szűrd ki a többi adat ismeretében biztosan hibásnak mondható akvi- adatokat, és mutass rá a hiányzó adatokra, melyeknek logikailag ott kéne lenniük a kiválasztott településed akv-eiben.  A kialakult névsorodat az apai név alapján rakd  ABC sorrendbe - ez egy kis település esetén mondjuk 3-5 évnyi robotmunka és szellemi ujjgyakorlat. Végül az így kialakított - jó esetben már könyvnyi - adataidat vesd össze az FS adatbázisával. Aztán meséld el a véleményed a közösségnek - FS-ről és az indexelőkről.üdv:gy.Balog László <baloglaci at freemail.hu> ezt írta (időpont: 2022. aug. 27., Szo, 10:45):Szép jó napot !!Nézem az anyakönyveket indexelők áldozatos munkájának eredményét a MACSE oldalán és minden tiszteletem mellett.........döbbenten nézek ki a fejemből.Nem értem......próbálom magam a helyzetbe beleélni és még mindig nem értem.Miután az FS -- állítólag a mesterséges inteligencia használatával -- gőzerővel dolgozza fel és teszi publikussá az eddig csak képként létező anyakönyvek tartalmát, az 1895 előtti és utáni időkből is, mi értelme van folytatni ezt a csak szűk fizető kör számára elérhető  indexelést, tudva hogy akár napokon de mindenképpen belátható időn belül a befektetett rengeteg munka/energia feleslegessé/értelmetlenné válik. Bizonyára bennem van a hiba.....mert nagyon nem értem....Segítsetek megérteni....B.L.Ui: ezt a rengeteg energiát ami -- szerintem feleslegesen -- az indexelésbe van fektetve nem lenne értelmesebb egy-egy adott település családfájának elkészítésére fordítani ???  ==  ==  ==  ==  ==Támogatott csatolmányok:jpg, jpeg, gif, png, pdf; Max. méret: ~3 MB_____________________________________________________________________________levelező lista honlap: http://levlista.theka.hu/mailman/listinfo/csaladtortenetLevlista fórum: http://forum.csaladkutatas.hu