[Csaladtortenet 2] felmenőkhöz fűződő rokoni kapcsolat igazolása

Krisztián Skoumal skoumi.gen at gmail.com
2022. Dec. 7., Sze, 15:12:44 CET

Kedves Anna,

" Élő személy semmilyen anyakönyvi kivonatát nem tudod kikérni, legfeljebb,
ha édesapádnak van ügyfélkapuja és ő megengedi, hogy a nevében kikérd."

Ez így nem egészen igaz. Közokiratba vagy teljes bizonyító erejű
magánokiratba foglalt meghatalmazással élő személy anyakönyvi kivonata is
kikérhető. Természetesen a jogosultságot ez esetben is igazolni kell(het).
Ugyanakkor Péter esetében, ha az édesapja nem együttműködő a témában, akkor
meghatalmazást sem igen fog kapni tőle...

A "lakcíme szerinti" mondantot hasonlóan értelmezem - ahol Péter lakik
(egyébként ezen felül is, bármely anyakönyvi hivatalban a megfelelő
dokumentumok prezentálása mellett kérhető az anyakönyvi kivonat. A
papíralapú kézhezvételének feltétele még, hogy az már benne legyen az
elektronikus rendszerben.)

Üdv
Krisztián

Anna Gősiné Greguss <ggacs4 at gmail.com> ezt írta (időpont: 2022. dec. 7.,