[Csaladtortenet 2] Egyedül nem megy... kérlek, segítsetek

Tóth Vivien t.v.chizy at gmail.com
2022. Dec. 16., P, 08:57:34 CET

   Kedves Társak!

   A segítségeteket szeretném kérni, és kicsit zavarban is vagyok, mert
első hallásra talán kényelmi kérésnek tűnhet a dolog, de kérlek,
vegyétek figyelembe, hogy látássérültként nekem egymagamnak az
anyakönyv-lapozgatás nem megy. Most jutottam el arra a szintre, mikor
már minden egyéb megoldásom (Fs kereső bűvölgetése, egyéb online
adatbázisok kivesézése stb.) csődöt mondott. Sok-sok év alatt persze nem
ez a vonal az egyetlen, ami hasonló okok miatt egyelőre parkolópályára
került, erre az alábbi ágra viszont különösen is kíváncsi lennék, és ez
a kíváncsiság ezúttal átlépte a listára írós ingerküszöböt.

Mezei András és Hritzó Mária ősszüleim nyomait sehol sem sikerül
fellelnem. Ami biztosnak tűnik, hogy szépapám, M. János 1850-ben
született Csenyétén (nb: azért az FS indexelő okozott némi fejtörést):
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-1P5L-5?cc=1743180
Házasságkötése Balaksa (Balassa?) Borbálával:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939F-D658-F?cat=37998
Mária nevű testvérének keresztelése:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-1PGG-1?cc=1743180&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AX2WC-KZG
András nevű testvérének keresztelése:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-1P55-6?cc=1743180&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AX2QC-MM5

És ennyi, ősszüleim hzk. bejegyzése minden bizonnyal még nincs indexelve
,szerény látó segítségeim kapacitása csak a felsőgagyi házassági ak.
átnézésére tudott korlátozódni (a halotti még szóba sem került), ahol
1835 és 1845 közt (elvileg) nincs nyom. Tovább nehezíti a dolgot, hogy
ez a vidék nekem Sopron környékiként teljesen fehér folt, és korábban
nem is kutattam itteni felmenők után, szóval lövésem sincs, merre
lehetne még keresni őket (térképes és egyéb vizuális megoldás nekem ugye
offos).
Viszont támpontot adhat az a tény, hogy a Hritzó név ruszin eredetű, és
bár a gyerekek keresztelésije szerint a család római katolikus volt,
azért elképzelhető, hogy talán görög katolikus vonalon is érdemes
kutakodnom, de hogy hol, hogyan... passz.

   Még egyszer elnézéseteket kérem, hogy ezesetben bizonyos értelemben
sajnos tényleg arra kérném a kapacitással és vállalkozó kedvvel
rendelkező társakat, hogy konkrét kutatásban segítsenek nekem, de a
fentebb írtak miatt bízom a megértésetekben. Természetesen már a
legapróbb támpontnak, továbblendítő ötletnek, tanácsnak is nagyon örülnék.

   Előre is köszönöm az együtt gondolkodást!

   Üdv.: Tóth Vivien

--
Ezt az e-mailt átvizsgálta az Avast AntiVirus szoftver.