[Csaladtortenet 2] Uradalmi cseléd / inas

Károly Füzék fuzekkaroly at gmail.com
2022. Dec. 16., P, 22:28:23 CET

Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék, van-e tapasztalatotok uradalmi cseléd kutatásában?
Egyik körösladányi feltételezett ősöm foglalkozásaként uradalmi cseléd
(máshol uradalmi inasként írva) van megjelölve. Sajnos a körösladányi
anyakönyvek és árvaszéki iratok engem érdeklő része megsemmisült, így nem
tudom megerősíteni, hogy ő volt a szépapám apja.
Arra gondoltam, esetleg uradalmi iratokból kiderülhet valami adat az
illetővel kapcsolatban, de lehet, hogy ez naiv gondolat. Sosem kutattam még
nemesi családok irataiban.

Megosztanátok a tapasztalataitokat uradalmi iratok, illetve uradalmi
cselédek kutatási lehetőségeivel kapcsolatban?

Köszönöm előre is a segítséget!
Üdvözlettel:
Karesz