[Csaladtortenet 2] Uradalmi cseléd / inas

Gabriella Tamaskó tamaskogabi at gmail.com
2022. Dec. 17., Szo, 01:36:18 CET

Kedves Karesz!

Sajnos nem tudok ugyan segíteni, de csatlakoznék a kérdéshez (ezzel is
feldobva a listán a témát). Nekem is van Zala megyei ősöm, akinél
anyakönyvben, a gyerekeinél uradalmi/urasági  cseléd vagy gazda felváltva
szinonima- ként szerepel apjuk foglakozásaként, Bak községben a 19 sz.
végén, elvileg Széchenyiek lehettek.
Próbálkoztam már főleg netes, de könyvtári kereséssel is helytörténetben,
sajnos ahogy várható volt egy cseléd ilyenben nem szerepel. Igaz én tudok
minden fontosat, csak szerettem volna látni a nevét valahol. Hogy a nemes
család levéltárában valamilyen nyilvántartásban szerepel-e minden cseléd
egy adott korból, na ez engem is foglalkoztat.
Körösladányban a wiki szerint a Wenckheim család birtokolt? Az kisebb,
ismeretlenebb csaläd, de hátha épp ezért átláthatóbb! Én előszőr a helyi
könyvtárban, helytörténeti részén tájékozódnék kicsit a csalädról, ha náluk
volt segéd, aztán levéltárban az időigényesebb munka...

Üdv
Gabi

Károly Füzék <fuzekkaroly at gmail.com> ezt írta (időpont: 2022. dec. 16., P,
22:28):