[Csaladtortenet 2] Népességmozgások 1700 körül

Horváth Péter elar74 at yahoo.com
2022. Dec. 23., P, 22:32:07 CET

Sziasztok
Előszeretettel nézegetem a DNS találataim. Sok rokont találtam már az autoszomális teszt segítségével.Viszont mindig irigyekedve néztem azokat akik az Y DNS révén találtak rokont (és tudták továbbépíteni a fájukat) Y DNS = "apai" gén - apáról fiúra öröklődik.
Eddig nekem 7300 évvel ezelőttről volt egy közös ősapa.Na most lett egy 1680-1700 évekből. (Ez egy KB adat)Szőke vezetéknévvel. USA lakos - Borsodből (Ládbesenyő) vándorolt ki.
Én Horváth vagyok - a legrégebbi bízonyított adat Horváth Mihály - Herczegfalva (Nagyvenyim) 1835 házasság 27 évesen. A többi bizonytalan. 1808-ban születik egy Mihály ott,de nincs bizonyíték)A családi legenda, h a török elől menekült a familía - erre bőven ráerősít a történelem is. Délről menekültek a török elől, Horváth lett a vezetéknév.
Na ebbe robban bele Borsod.Ezt most hogy?
Nézegetem Szőke úr családfáját - ha helyes, akkor 1850-ben házasodik Ládbesenyőn. Tovább nincs meg.
Gondolkodom. 1650-1800 között volt "felfelé" irányuló népmozgás Herczegfalva felől? Nem vagyok teljesen biztos benne
De "lefelé" való mozgás lehetett a török után....
Ládbesnyő tele van Horváth vezetéknévvel.  Herczegfalván vannak Szőkék.
Egyébként a vezetéknévnek nem ártana passzolnia, de nyilván akkortájt ez simán elhagyható "probléma".
Szóval nem is tudom merre kelenne "mozdulnom"
Üdv: Péter