[Csaladtortenet 2] Zlinszky Antal (1767-1830) gyermekei

András Töreky toreky.andras at gmail.com
2022. Feb. 3., Cs, 11:33:51 CET

Nemrég mutattak nekem egy családi hagyatékból, az Irsán élő Zlinszky
családra vonatkozó néhány dokumentumot. Nincs semmi információ arról, hogy
hogyan és honnan került hozzájuk.
Az anyagról fénykép-másolatot készítettem, ha valakit érdekel, szívesen
elküldöm magánban.

Rövid ismertetés az anyagról (már amennyit ki tudtam hámozni a zömében
latin szövegből):
Zarkaliczky Jánosné Zlinszky Jozefa vejének - (Tassy) Becz Lászlónak,
Ernesztina nevű lánya férjének - ajándékozza apja, József után maradt
örökségét. Ehhez készült iratmásolatokat tartalmaz a 8 oldalas irat, amely
az ingatlanok, vagyontárgyak, bérbeadások, szerződések másolatait
tartalmazza latin nyelven. A 7. oldalon erről van egy magyar nyelven írt,
néhány mondatos nyilatkozat Zlinszky Jozefától. Van egy hozzá kapcsolódó,
viaszpecséttel lezárt, latin nyelvű kísérőlevél is Barcza Páltól, Pest
megye alispánjától 1819. november 19-ei keltezéssel.
Az iratban a következő családi kapcsolatokat tudtam kiolvasni: Gerhárd
Sándorné Zlinszky Anna, aki Antal nővére; Zlinszky Antal felesége (?)
Marsinay Anna; Zlinszky Franciska férje Tiszó József;
Ezen kívül krakkói színházi előadások és jelmezbál plakátjai 1836-ból, a
Nemzeti Színház plakátja 1842-ből, valamint a Landerer és Heckenast
reklámkiadványa szintén 1842-ből.

Üdvözlettel: András

Dr. Zana János <jzana9941 at gmail.com> ezt írta (időpont: 2022. febr. 2.,
Sze, 18:16):