[Csaladtortenet 2] FS keresési anomália

Nagy László nagyl at kreatormi.hu
2022. Feb. 11., P, 18:45:47 CET

Kedves Listatagok!

Lehet, hogy csak számomra újdonság, de talán nem mindenki találkozott
vele. A FamilySearch születési keresőjében azt találtam, hogy egyes
sövényházi (Csongrád) születések soltiként lettek indexelve. Ennek
praktikus magyarázata, hogy a 4620645 sorszámú mikrofilm eleje (a 96.
kockáig) solti, további része sövényházi anyakönyveket tartalmaz. Vagyis
az ezen a mikrofilmen lévő születésekre az FS keresőjében úgy lehet
ráakadni, ha születési helyként Soltot adjuk meg.

Hasonló problémára akadtam Békéssámson kapcsán is, de akkor nem
jegyeztem fel, hogy azok az adatok hova "keveredtek", azóta pedig nem
találom.

Feltételezem, hogy nem ez a két téves indexelés létezik, hiszen biztosan
kerültek más települések anyakönyvei is közös mikrofilmre (mondjuk az
indexelőnek nem kötelező "benézni" a dolgot). Találkoztatok már
hasonlóval? Létezik esetleg olyan lista, ami ilyen jellegű adatokat
tartalmaz? Természetesen egy keresést célszerű a születési hely megadása
nélkül is "lefuttatni", de mégis jó, ha az ember tudja, hogy egy adott
hely helyett mit írjon a keresőbe első körben.

Üdv: Nagy László