[Csaladtortenet 2] Gaylhoffer !

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2022. Feb. 18., P, 14:46:32 CET

Zana János kérdezte:
> Kinek kell írnom, ha hibás egy bejegyzés a
> familysearchön? A legtöbb lány "male"; azaz fiú az indexelt lapokon.

A "Communities"-ben
(https://community.familysearch.org/en/categories/magyar) lehet
hibajelentést tenni, de nagyon kicsi a valószinűsége, hogy ezt
egyhamar kijavítják.

Pár évvel ezelőtt az FS úgy döntött, hogy a kereső felgyorsítása és
hatékonyabbá tevése végett átváltja a keresést bizonyos mezőkben a
szokott szöveges módról "egység" alapúra. Az érintett mezők indexelt
szövegét ezért össze kellett kapcsolni egységesített elemekkel az
adatbázisban. Ezt automatizált folyamatokkal érték el -- amik alaposan
elrontottak mindent. Oroszországi német anyakönyvek szülőhelyeit
Haiti-ba rakták, a magyar katolikus keresztelteket mind fiúra
változtatták, a dátumokról elhagytak minden részletet (hónapot és
napot), stb. stb.

Eddig még nem láttam az FS-től semmiféle hivatalos igazolást, hogy
valami baj van -- a baj méretéről nem is szólva.

Juli
/\ /\